Skip to content

Vad jag saknar

31 augusti 2010

Jag trivs med att vara singel. Bygger mitt eget liv här i Stockholm med egna vänner och egna rutiner. Men det finns saker jag saknar.

Som en hand mot min rygg när jag står och väljer juicepaket i kyldisken.

Eller fingrar genom håret precis när jag ska somna.

Ett huvud mot min bröstkorg och långa samtal i soffan.

En snabb puss innan tunnelbanan stänger dörrarna.

Och en hand i min.

10 kommentarer leave one →
  1. lillsis permalink
    31 augusti 2010 21:09

    jag saknar dig

  2. 01 september 2010 8:57

    Du kan få hålla mig i handen!

    • Cissy permalink*
      01 september 2010 22:11

      Tack för det fina erbjudandet! Det är ju tyvärr inte riktigt samma sak dock…

  3. 02 september 2010 18:21

    tänk att du alltid lyckas sätta ord på känslorsna på ett sådant fint sätt. jag tänker länka detta inlägg i min blogg.

    • Cissy permalink*
      03 september 2010 9:25

      Tack fina!

    • mamma permalink
      03 september 2010 22:15

      Jag håller med dig.

      Cissy, du fångar det vackra i vardagen, det som är så lätt att ta för givet. Så ofta längtar vi efter det exceptionella, ett romantiskt veckoslut, resan till en öde strand….när det viktiga är precis det du målar så fint. När du minst anar har du allt detta med din prinsessa/prins!

      Förresten, hur ilsk blev inte jag över dagens löp, Carl Filip har valt sin prinsessa – var finns ömsesidigheten i ett förhållande? Suck!

      • Cissy permalink*
        06 september 2010 18:46

        Tack fina mamma❤

        Och vad gäller Carl Philip så missade jag det men det låter otroligt gammalmodigt och insksränkt…

Kommentera

