Skip to content

Mitt nya pendlingssällskap

02 september 2010

Här kommer ännu ett lyssningstips i form av mitt nya pendlingssällskap när jag tar mig till jobbet. Min fina vän Maja tipsade mig och nu är jag hooked. Varje dag längtar jag efter att höra mer från dokusåpan om de två nyblivna föräldrarna, varje dag blir jag förbannad på någon idiotisk forskare eller blind pappa. Varje dag tänker jag att många mammor tyvärr gräver sin egen grop och varje dag skrattar jag åt barnens underfundiga tankar. Eller förfasas över hur de redan i unga år ser könsrollerna som självklara. Varje dag lär jag mig något nytt och varje dag blir jag lite besviken när tunnelbanedörrarna öppnas vid Zinkensdamm och jag vet att jag bara har fem minuters tid kvar att lyssna.

No comments yet

Kommentera

