Skip to content

Rastlös

07 september 2010

Jag är ledig idag. Tvättar sjuka mängder tvätt och äter halstabletter eftersom min hals har tjurat sedan i fredags. Nyss ringde en artists manager och undrade om vi kunde flytta på artistens medverkan i P3 Fredag. Jag svarade att jag kollar på det imorgon eftersom jag inte jobbar idag. Sedan satte jag mig ändå vid datorn och började maila andra inbokade gäster för att rodda om. Bara för att jag ändå inte har något bättre för mig medan tvätten snurrar runt i maskinerna.

Jag tror mitt problem är att jag faktiskt bara är anställd på 45% och det funkar inte riktigt för mig. Jag kan inte slappna av ordentligt förrän jag är uppe i minst fyra dagars arbetsvecka. Så nu måste jag hitta mer att fylla min tid med. Kanske finns det några tidningar som gillar det jag gör. Eller så kanske någon har ett spännande projekt jag kan hoppa på?

Eller så skriver jag en bok. Det är visserligen ofattbart obetalt om jag inte får den publicerad. Men den ligger lite där i bakhuvudet och väntar. Så kanske ska jag ändå sätta igång? Fast jag är ingen författare. Eller?

6 kommentarer leave one →
  1. Fredrik permalink
    07 september 2010 10:16

    Man är ju inte författare förrän man skrivit en bok men gud förbjude att man skriver en bok om man inte är författare! Jag tycker du ska skriva. Hur ska man veta om man är bra på något om man inte verkligen försöker🙂

  2. Fia permalink
    07 september 2010 10:48

    Skriv för satan. Skriv ner, och sen man kan jobba vidare på det. Man blir ingen författare på två timmar. Men du skulle lätt passa som en!

  3. lillsis permalink
    07 september 2010 15:58

    du är en författare! tro på dig själv kvinna

  4. mamma permalink
    07 september 2010 20:56

    SKRIV!

  5. Cissy permalink*
    07 september 2010 21:39

    Tack alla för allt fint pepp! Ska kanske ta och börja skriva i alla fall.

  6. Mika permalink
    07 september 2010 21:42

    haha! gå inte och bli förkyld🙂

Kommentera

