Skip to content

En musikalisk lista

23 september 2010

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Åh det blir oftast min Bäst just nu-lista. Där finns alltid mina senaste favoritlåtar.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Still fighting it med Ben Folds. Jag gråter floder i princip varje gång jag hör den. Ändå kan jag inte sluta lyssna.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Jag hyser en stor aversion mot Nickelback. Deras How you remind me plågades jag med 51 gånger (ja jag räknade) en söndag i England 2002.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Manic Street Preachers har länge varit mina husgudar. Och Depeche Mode.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
I år har det varit mycket svenskt. Som Monty, Johnossi och Oskar Linnros.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Alanis Morissette påverkar mig alltid fysiskt på något sätt.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
James Allan i Glasvegas. Jag älskar skotskan.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Pop och rock.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Min lista med låtar jag lite skäms för att jag gillar.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Skivan Den lyckliges väg av Frida Öhrn och Bo Sundström där de tolkar några av Pär Lagerkvists dikter.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
Mitt ex och jag hånglade i tre timmar på Kårhuset i Piteå en Halloween. Då spelade de mycket Håkan Hellström. Så Håkan gör mig alltid lite hångelsugen.

VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
Det är alltid olika. Men riktigt pepp musik som man kan dansa och sjunga högt till. Den här till exempel.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Låtar jag kan utan och innan. Som Elden med Lars Winnerbäck.

SENASTE KONSERTEN?
Jag var på Razzias releasefest. Då spelade bland annat fina Ludwig Bell.

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Ja. En saxofonist.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Det är vackert men inget jag lyssnar på ofta.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Inte det roligaste i världen.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Självklart. Mest spanska, jag älskar spansk pop. Som La Oreja de Van Gogh.

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
En tamburin tror jag minsann.

Jag vet tyvärr inte var jag lånat bilden. Förlåt.

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Oj. Det finns så många vackra, så många talangfulla. Men Florence + the Machine säger jag idag.

Klicka på bilden så kommer du till källan.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Amelie från Montmartre, 500 days of Summer, Juno, High Fidelity.

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
Nog är den här en av mina finaste.

Den här listan är lånad från Sandra Beijers blogg niotillfem.

2 kommentarer leave one →
  1. 23 september 2010 18:12

    Fin lista och roligt att lasa dina svar. Jamen visst dor man lite av James Allans skottska!

    • Cissy permalink*
      24 september 2010 9:49

      Tack! Den var kul att göra!

Kommentera

