Skip to content

Trattkantareller

10 oktober 2010

I lördags umgicks jag med ett helt kilo trattkantareller. Jag önskar att jag kunde säga att jag plockat dem själv men det fick killarna på Hötorget stå för. Tragisk stadsunge jag har blivit.

Hälften fick smörstekas på momangen och hälften ligger på tidningar och torkar. Och vi fick oss en riktig firarlördag. Fint.

3 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    10 oktober 2010 22:14

    Mums…O&K hade plockat tills de inte orkade längre. Vi var inte med o nu har älgjakten börjat, suck! Kanske kan vi ta på oss orange mössor och ge oss in i någon skog på lördag….(:

  2. lillsis permalink
    11 oktober 2010 20:21

    vi har precis samma problem som ni mamma! önskar jag var stadsbarn för en dag så jag kunde köpa ett lass……

Trackbacks

  1. Oscar för bästa huvudroll går till: Cissy «

Kommentera

