Skip to content

En fin fredag

17 oktober 2010

I fredags åkte jag hem till mina föräldrar för att hänga med pappa. Vi rensade mängder med svamp som han fått av sin kollega som hade haft tråkigt på älgjakten och sedan lagade vi fantastisk god mat.

Parmainlindade pilgrimsmusslor till förrätt och sedan vildsvinskarré med grillad sötpotatis och svart trumpetsvampsås till huvudrätt.

Vi drack gott vin och skumpa också för att fira.

Och så pratade vi massor om allt mellan himmel och jord. Sedan kom mamma hem och så blev det mer snack. Och dagen efter slog vi slag i saken och köpte en julresa till Berlin. Det är bara vi tre som firar jul ihop eftersom brorsan ska till Kuba med sin flickväns familj och lyxa och syrran ska fira med sin pojkvän och hans familj. Därför önskade jag att mamma, pappa och jag kunde fira själva i någon spännande stad. Så Berlin it is. I fyra dagar. Och jag ska bannemig inte äta en enda skiva julskinka.

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    17 oktober 2010 18:53

    Men det skulle visst bli pizza på julafton för alla som inte firar hemma i Sverige….hoppas det är ok att att inta denna kulinariska smaksensation (tysk pizza!) som lunch och inmundiga något mer frestande till middag! EMMA, vad säger du?

    • Cissy permalink*
      24 oktober 2010 13:11

      Jag röstar också för något annat till middag…

Kommentera

