Skip to content

Skaparstuga 2011

02 november 2010

Jag hinner inte blogga. Det är jobb, träning, häng med kompisar, sömn och soffhäng som prioriteras. Väldigt lite soffhäng och väldigt mycket jobb. Egentligen jobbar jag inte mer än någon annan, det blir i runda slängar 40 timmar i veckan men just nu ska pusslet läggas inför 2011. Minst en gång i halvåret måste jag kläcka ur mig nya programförslag, söka nya tjänster, gå på möten och hoppas, hoppas, hoppas. Och det tar tid och energi utanför arbetstid för på arbetstid måste jag jobba med det jag gör just nu och inte med det som komma skall.

Ibland tänker jag att jag bara borde lägga ner. Byta bransch och ha en helt annan trygghet. Men så kommer jag på att det är värt tillfälliga anställningar, korta kontrakt och ett liv utan fast jobb för att få göra det jag älskar. Och jag älskar radio.

Sedan är det klart att om branschen fick för sig att jobba för anställningstrygghet som de flesta andra branscher så skulle jag inte klaga.

No comments yet

Kommentera

