Skip to content

Första veckan i november

08 november 2010

I måndags för en vecka sedan kom Matilda hem till mig efter jobbet. Vi gjorde en linssoppa på gröna linser som blev himmelskt god men som inte gör sig så väldans bra på bild.

Under tisdagen bad chefen mig att vara med på ett möte dagen efter så jag var tvungen att rodda om i livet. Det blev manusmöte med Bella på Skype på kvällen för att få ihop vår inspelningsonsdag.

Bella, Johanna från Le Kid och jag. Foto: Emil Lörelius/Sveriges Radio

Onsdagen började alltså med ett jobbmöte om framtiden som jag var tvungen att lämna i förtid för att banda P3 Fredag. Där hade vi underbara Johanna Berglund som gäst. Hon är med i det sprudlande bandet Le Kid som du absolut måste spana in om du har missat det. Och missade du programmet kan du höra det i 30 dagar här.

Efter jobbet mötte jag upp fina Maja på Copacabana där vi satt och fikade och pratade i flera timmar. Sedan tog jag mig hem alldeles varm inombords genom ett kyligt Stockholm.

Torsdagen blev en värdelös jobbdag, jag kom aldrig riktigt till skott och kände mig seg hela tiden, ändå blev det en hel del gjort. På kvällen var det körrep där vi hade genrep inför konserten som vi skulle ha på söndagen.

I fredags var jag ledig och Jesper jobbade en otroligt kort arbetsdag så vi låg i soffan och kollade på magnifika Inception. Sedan mötte vi upp Helena och gick och såg The Social Network på bio. Den var bra men lite för seg ibland. Men lätt sevärd. Efteråt blev det mat och öl på Texas Burger med några fler kompisar innan vi tog tunnelbanan hem.

Lördagen spenderade jag på stan med mamma och pappa. Vi snackade om vår Berlinresa som vi ska göra över jul, köpte en guidebok och åt en god middag på Vapiano. När jag följde dem till tåget mötte vi upp Jesper på centralen och sedan gick han och jag och tog en öl. Helena hörde av sig och innan vi visste ordet av var vi på vårt stammishak Lemon och drack öl och drinkar och umgicks med alla vi känner som jobbar där. Helena och Jesper attackerade mig med stearin, Jesper hällde ketchup i min cola när vi åt nattamat på Mc Donald’s och sedan spelade han En så’n karl på repeat på högsta volym när vi kom hem. Uppenbarligen är det låten om honom. Om du frågar honom själv alltså.

Söndagen blev seg, vi såg en av världshistoriens sämsta filmer, Hot Tub Time Machine, åt pizza och drack Fanta Lemon. Sedan tog jag tag i min dag och åkte in till stan för att sjunga på vår gospelkonsert. Där sjöng vi bland annat energiboosten Higher and Higher. Det kom mängder med folk och kollade och allra gladast blev jag självklart av att Gogge dök upp. Så efter en och en halv timmes sjungande gick han och jag och tog en öl och pratade kärlek och relationer innan jag tog mig hem för att sova gott inför nästa vecka som skulle dra igång några timmar senare.

No comments yet

Kommentera

