Skip to content

Onsdag

11 november 2010

Igår hade jag en eftermiddag med motgång. Ibland går inte klippningen som jag vill, omtagningar klaffar inte, folk pratar utan punkt och låter när de borde vara tysta. Tex jag har en förmåga att skratta på helt fel ställen sett ur redigeringssynpunkt.

Dessutom var jag tvungen att fixa med en massa annat som jag inte alls hade tid med, om jag ska hålla mig inom min arbetstid på onsdagar hinner jag knappt gå på toaletten.

När jag väl renderat (gjort alla pusselbitar till en hel fil) hela timme två av programmet upptäckte jag ett klaffel och så var det bara att göra om och göra rätt. Och jag såg klockan ticka långt efter arbetstid och ville mest bara hem och kollapsa.

Men, då ringde finaste Helena och när jag äntligen var klar så gick vi till Lemon och åt mat och drack öl och hängde med sällskapssjuke Love. Och så var all jobbtrötthet som bortblåst. Hon vet precis vad jag behöver den där Helena.

No comments yet

Kommentera

