Skip to content

Varför man inte ska jobba ihop med sitt ex

11 november 2010

Mitt ex och jag jobbar på samma ställe. Det har säkert framgått. Idag fick jag det ultimata beviset på att jag nog är lite för överarbetad och att min hjärna inte riktigt fungerar som den ska.

Jag var inne i studion och planerade med Frida och Nassim att vi skulle sjunga för en kille som är med i vår relationspanel eftersom han fyllde år igår. Det var lite tissel och tassel eftersom han stod utanför och därför drog jag Frida och Nassim till mig för att vi skulle kunna höra varandra. Innan jag gick klämde jag dem på axlarna sådär som man gör ibland som någon sorts ”hej jag gillar dig vad bra du är”-grej. Nu kanske det bara är jag som gör sådant men sedan är ju jag också en ganska fysisk person jämfört med många. Well.

Jag vänder mig om för att gå ut ur studion och där står den andra producenten som jag lite skämsamt klämmer tag om midjan på, helt utan anledning, förvarning eller något annat vettigt. Den andra producenten är mitt ex.

”Två år för sent” säger hon och jag säger ytterst generat att ”Nja riktigt så längesedan är det väl ändå inte” och efter det är det ingen av oss som kan frambringa en hel mening.

4 kommentarer leave one →
  1. 12 november 2010 15:30

    jag förstod inte.

  2. sis permalink
    12 november 2010 19:18

    inte jag heller. x:et om någon borde ju känna dig och inte tycka att det är särskilt märkvärdigt. du är du och det gillar jag. fortsätt o kläm på folk utan o skämmas. tycker någon att det är konstigt förstår de inte det fina med det (eller så känner de dig inte tillräckligt)

  3. Cissy permalink*
    13 november 2010 16:09

    Ok, kanske var jag otydlig. Men jobbar mna inte med sitt ex dagligen så kanske man inte förstår. Jag hade nog hellre klämt min chef i midjan. Eller kanske teknikern jag inte känner alls speciellt väl. Det handlar inte om att jag är fysisk av mig, det har egentligen inget med saken att göra, utan det handlar om att det enligt både mig och mitt ex är fel på så många sätt att vi rör vid varandra.

  4. 18 november 2010 9:39

    Roligt och igenkännande min vän.

Kommentera

