Skip to content

Radiolördag

28 november 2010

Igår var en helt perfekt dag. Den började med curling med mina fina Munckkollegor i Sundbyberg. Först trodde jag att jag aldrig ens skulle kunna ta mig fram på isen än mindre få iväg en sten eller sopa men sedan slutade det med att mitt lag vann. Det är en av de roligaste sporterna jag någonsin provat på så det måste jag definitivt göra igen.

Stopp två på vår personaldag var ett spa i Vasastan. Poolbad, massage, bastubad och fantastiska mackor bjöds det på i några timmar och vi ljudnördar roade oss med att kolla hur det låter när man skriker under vatten. Sedan fixade vi oss festfina och tog oss till Vikingterminalen där det var dags för Sveriges Radio-fest på Cinderella.

Vi Munckare hängde ihop på middagen som var riktigt fin. Drack skumpa och skålade för hur otroligt bra vi är. Och sedan var festen i full gång. Jag stötte på folk ända från Sjuhäradtiden och till och med gamla gymnasiekompisar. Jag skreksjöng till Orup som rev av gamla godingar som Magaluf, Jagad av vargar, Då står pojkarna på rad och Upp över mina öron. Sedan dansade jag loss till fantastiska Festa med killar i oändligt många timmar. Tog en sväng förbi svartklubben på bildäck och hängde lite vid korvgubbarna på entréplan. Och sedan när fötterna pulserade och bad om att bli amputerade var det dags att ta en taxi hem genom ett Stockholm prytt i vitt.

No comments yet

Kommentera

