Skip to content

Per Sinding-Larsen

07 december 2010

Idag fick jag träffa en av mina stora idoler, nämligen Per Sinding-Larsen. Han är en av Sveriges främsta musikjournalister och har jobbat med program som Studio Pop, Musikministeriet och Popcirkus. Nu för tiden är han mannen bakom PSL. Och idag bandade vi honom som gäst i P3 Fredag. På självaste julafton dyker han upp hos oss.

Och efter dagens inspelning kan jag konstatera att det inte är konstigt att Per är så framgångsrik och prisbelönt som han är. Han är en av de trevligaste människorna jag mött. Han lyssnar, är intresserad och engagerad. Han är en hängiven musikfantast och en fantastiskt trevlig person. Han hade till och med lyssnat på delar av våra tidigare program och han hade stuvat om i sitt helt galna, packade schema bara för att han så otroligt gärna ville vara gäst hos oss.

Efter idag är han om ens möjligt en ännu större idol för mig. Jag vill bli som honom när jag blir stor.

Kommentera

