Skip to content

Lugn som en filbunke

08 december 2010

Just nu är jag totalt ostressad. Jag har sjukt mycket att göra innan jul men jag jobbar på effektivt istället för att oroa mig över att inte hinna med. Jag struntar i att jag inte har speciellt mycket till jobb efter årsskiftet för erfarenheten säger att det löser sig, jag jobbar ju ändå på att hitta jobb och knyta kontakter. Och jag har börjat att kolla efter lägenhet utan att stressa eller tänka att det inte kommer att gå, för det tror jag minsann att det gör.

Jag har märkt att min inställning sticker lite i ögonen hos folk. Kanske tycker de att jag är lat. Kanske är de avundsjuka. Kanske tycker de att man ska oroa sig eftersom det liksom ingår i en situation där man har för mycket att göra, snart är utan bostad och har en osäker framtid rent inkomstmässigt.

Och visst kan det låta provocerande när jag skriver det sådär men samtidigt så lägger jag all energi som skulle ha gått åt till oron på att istället föröka hitta lösningar och faktiskt göra det jag ska. Det är otroligt befriande. Testa det vettja!

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    13 december 2010 19:23

    Du gör så rätt, det finns inget dummare än att lägga energi i saker som inte kan leda till något eller som man inte har makten att påverka. Som väder. Dessutom har det som man lägger energi i tendens att bli mer av. Mer energi i oron ger mer oro, mer energi att hitta lösning ger fler lösningar (: Puss!

    • Cissy permalink*
      14 december 2010 19:07

      Jag lär från mästaren vettu❤

Kommentera

