Skip to content

Tisdag 21 december: En bild i timmen

22 december 2010

08.00 Jag åker till jobbet. Halva resan spenderar jag med en annan kvinnas hår i min mun, andra halvan har jag turen att få en sittplats när alla gått av vid T-centralen.

09.00 Jag börjar med att flytta filer från servern till datorn. Samtidigt läser jag mail och fixar med priser till en lyssnare. Hon får två biobiljetter och nyckelband till hela sin klass på posten.

10.00 Trettondagens program tar sin form. Taktiken är kapa, kapa, kapa. Minst 6 minuter måste bort från varje halvtimme.

11.00 När båda halvtimmarna (eller 27-minutrarna för att vara exakt) är klara sätter jag mig och tittar på utsikten och lyssnar igenom delarna. När det kommer en låt ställer jag mig upp och dansar lite eftersom jag vet att det inte blir några andra pauser under dagen. Mina kollegor har vant sig vid det här laget. Jag passar på att stimma också så att musikerna får sina pengar.

12.00 Lunchdags. Det blir svampsoppa och avocadomackor på typ 20 minuter. Sedan är det jobb igen som gäller.

13.00 Jag klipper podd och alla ljudklipp till webben och gör klart alla webbpubliceringar med länkar, text, ljud och bilder. Levererar programmet och podden och får ett ok från Sveriges Radio. Jag glömmer att ta en bild men hur många datorbilder kan man ta egentligen?

14.00 Filmklippardags! Final Cut och jag är vänner nu för tiden. Jag är ingen talang men inte heller helt värdelös.

15.00 Filmerna ska upp på webben och alla publiceringar ska sorteras i rätt ordning. Det är ett gäng när vi har förproducerat inte mindre än fem program. Och jag glömmer att fota igen.

16.00 Jag levererar det sista P3 Fredag och ringer Sveriges Radio för att kolla att det har kommit fram. Min kollega Anna och jag postar en massa brev.

17.00 Jag tar och möter upp Jesper för att fika med honom och hans bror. Men att vara glasmästare i vintertider är inget kul så brorsan väljer en varm bastu framför oss. Då känns det givet med en Cissy-och-Jesper-kväll: sushi och bio.

18.00 Vi hänger kvar extra länge på sushistället i väntan på bion. Jesper tar en bild på mig och postar den på Facebook med texten Världens suraste människa.

19.00 Vi ser Cornelis och förstår inte hajpen.

No comments yet

Kommentera

