Skip to content

Oscar för bästa huvudroll går till: Cissy

01 januari 2011

Nyårsafton 2009 spenderade jag i Eskilstuna. Jag ringde in det nya året som relativt nybliven singel och bestämde mig för att 2010 skulle vara året då Cissy stod i fokus. Det fick en rivstart då jag redan i februari fick beskedet att ett av mina ex hade omkommit i en motorcykelolycka. Den händelsen kom att påverka hela min tillvaro och speciellt min höst. Och inte på det sätt du kanske tror, att det var en stor sorg och en förlust för mig, utan snarare rev det hela upp en massa skit som jag bestämde mig för att det var dags att ta tag i. Vilket jag också gjorde.  Och det är en resa för sig som jag fortfarande inte nått slutdestinationen på.

Jag lärde känna nya människor. Och insåg hur lätt jag blir förälskad. Sedan spenderade jag stora delar av året med att faktiskt låta mig själv ta ett steg tillbaka och tänka efter när det väl behövdes. Och släppa taget och bara köra vid andra tillfällen. När det blev sommar gick jag runt i kläder jag kände mig snygg i och spanade och flörtade.

Jag fick en nära vän i Matilda och med henne tog jag en välförtjänt tripp till Sicilien. Vi solade, badade, sov och åt god mat. Det blev Pridetider i staden och jag började hänga med ett gäng nya människor. Som finaste Maja till exempel. Och sen kom hösten och Jesper trillade in i mitt liv. Han är en nära vän till min älskade Helena och numera kan jag med glädje säga att han är en av de finaste personerna i mitt liv också. Vi har vardagslyxat hela hösten och sett mängder med filmer på bio – och ätit massor med sushi. Den första filmen vi såg en regnig tisdag var den här.

Jag började träna tillsammans med underbara Helena. Och jag såg till att ta en del promenader längs vattnet. Jag vardagslyxade ännu lite mer. Med skumpa och trattkantareller till exempel. Och när oktober kom fick jag veta en sak som fick mig att tänka på hur vackert livet ändå är. Och att mycket som vi lägger vår energi på är helt onödigt.

Sedan hade jag också förmånen att jobba med min dröm. Jag hade ett alldeles eget radioprogram i P3 i ett helt år. Och när säsongen nästan var slut fick jag träffa en av mina allra största idoler.

2010 blev året då Cissy stod i fokus. 2010 blev året då jag tog hand om mig själv. Det har inte alla gånger varit lätt och jag är stolt över att jag orkade. Och förhoppningsvis gör allt mitt jobb att 2011 blir ett om möjligt ännu bättre år.

Det jag redan nu vet är att 2011 inte kommer att vara året då jag står i fokus. Det är två andra personer i mitt liv som kommer att stjäla showen lite. Men det gör absolut ingenting. För jag kommer att finnas där, stolt som en tupp. Och vinna Oscar för bästa biroll.

9 kommentarer leave one →
  1. Helena permalink
    01 januari 2011 21:20

    Det kommer bli underbart som biroll också, du kommer va stoltast av alla!

    Nu fortsätter vi träningen och satsar på beach 2011. Och äter mkt godis och glass. Såklart.

    Love you finaste vännen!

    • Cissy permalink*
      02 januari 2011 22:11

      Stolt, stolt, stolt! Och du är bäst! PUSS

      (och ja vi ska träna och äta godis och glass. allt på en gång)

      • helena permalink
        03 januari 2011 16:17

        först träna och sen äta godis för att vi ”förtjänar” det…

      • helena permalink
        03 januari 2011 16:17

        och juste! Jag är ju stolt över DIG såklart! Håller med din mamma om huvudrollen!

        • Cissy permalink*
          03 januari 2011 21:03

          Fina fina du! Tack! Och röstar för att vi kommer att förtjäna MÄNGDER med godis i vår.

  2. mamma permalink
    02 januari 2011 7:54

    Jag gråter, jag ler, jag skrattar och njuter. I våra egna liv spelar vi huvudrollen, vi skriver manus och regisserar. Härmed tilldelas du alltså Oscar för bästa huvudroll, bästa manus och bästa regi! Fortsätt så! (Jag ska justera mitt manus med att införa lite mer av vardagslyx!)

    Du och de som enligt dig ska spela huvudrollen i år är så fina! Tack alla tre! Jag är också stolt som en tupp!

  3. lillsis permalink
    02 januari 2011 14:03

    gråter en skvätt fina tårar

    • Cissy permalink*
      02 januari 2011 22:12

      Älskade syster. Puss på dig!

Kommentera

