Skip to content

Cissy är kär

09 januari 2011

Jag har gått och och kärat ner mig. Totalt. I ett radioprogram. Gör inte som jag och vänta och tänk jag lyssnar på det senare när någon tipsar utan sätt igång direkt. Du kommer inte att ångra dig, det är helt magiskt.

Radiolab heter det och det tar sig an naturvetenskapen på ett fascinerande och underhållande sätt. Jag har suttit hänförd och lyssnat på historier om tumörer, städer och det goda i världen. Lyssnat på forskare jag aldrig hört namnen på tidigare, som kan otroligt mycket om saker jag aldrig brytt mig om tidigare.

För en radionörd som jag är det underbart att höra en produktion där man leker inte bara med manus utan också med ljudet. Det kräver mycket av lyssnarna, det är absolut ingen skvalradio, det är radio i världsklass.

Du kan ladda ner podcasts här. Och i iTunes.

2 kommentarer leave one →
  1. 09 januari 2011 23:24

    Jag har många gånger försökt få omgivningen att förstå att radiolab är meningen med livet. Samtidigt är det lite som att gilla ett band innan det blir kommersiellt. Man får passa på att njuta när man har det för sig självt.

    • Cissy permalink*
      12 januari 2011 21:40

      Ja det har du helt rätt i!

Kommentera

