Skip to content

Saker jag en gång gjorde som jag önskar att jag fortfarande gjorde idag

24 februari 2011

Läste. Mamma och jag brukade ta oss till en källarlokal i Uddevalla och vandra runt bland bokhögarna på bokrean och botanisera i timmar. Sedan kom jag hem med en hög berättelser och försvann in i dem i veckor.

Tecknade. När jag var hemma hos mamma och pappa i helgen hittade jag mina gamla teckningar i källaren. Jag kunde sitta i timmar med blyerts och pennor och akryl också för den delen. Och när jag ser dem inser jag att jag ändå har någon sorts talang.

Skrev poesi. Åh vad jag skrev förr. Mängder med dikter där orden formade mönster på pappret. Min stormiga inre fann lugn när tankarna hamnade på pränt.

Sjöng. Förr sjöng jag jämt. När jag diskade, plockade med grejer, satt i soffan. Nynnade när jag lagade mat. Sedan blev jag kär och levde jag ihop med en flicka som hatade det över allt annat. Nu sjunger jag inte mer.

No comments yet

Kommentera

