Skip to content

Visakortet har fått jobba hårt idag

01 maj 2011

Efter idag kan vi konstatera att jag är en lätt kund att sälja på dyra grejer. Säg en komplimang och jag tappar all vett och sans. Idag sa försäljaren på Stadium ”jag har aldrig sett ett så rakt löpsteg” och jag slog till på de dyrare löparskorna utan större tvekan.

Sedan gick jag till NK för att spana på lite klänningar inför sommarens stundande bröllop där jag ska vara toastmaster. Jag släntrade förbi Karen Millen och såg en perfekt klänning. Tänkte att ”prova kan jag ju alltid”. Den satt som en smäck. Aldrig har en klänning suttit så bra. Då behövdes inte ens en komplimang för att jag skulle slå till. Det var bara att gå till kassan, dra kortet och tänka att det ändå är ett av de mest betydelsefulla bröllopen jag kommer att gå på i hela mitt liv.

Så när jag väl kom hem var det bara att snöra på sig löparskorna och springa första rundan på 4 år. 5 km senare var pengaångesten något dämpad.

4 kommentarer leave one →
  1. josefin permalink
    02 maj 2011 6:21

    Cissy! Nu tycker jag att du ska ta ditt raska löparsteg och anmäla dig till Midnattsloppet (13 aug). jag känner 3-4 andra som ska springa och efteråt kan vi ses på sunk-kinakrogen i målet och fylla på vätskedepåerna med öl. Glöm inte att lägga en hundring i löparskon bara.
    Om man kan springa 5 km otränad kan man definitivt springa 10 km i augusti! Roligaste loppet nånsin, jag lovar! Kram!

    • Cissy permalink*
      02 maj 2011 8:40

      Haha! Härligt att du tror på mig men just då har jag tänkt att vara på Way out west och dansa mig trött istället. Men om jag skärper mig och verkligen fortsätter springa så kan jag lätt vara med nästa år!

  2. Josefin permalink
    02 maj 2011 20:07

    Åh, typiskt! Jaja.
    Angående dyra skor – tänk på att det är den enda utrustning man behöver. Man kan klä sig lite hur som helst, bara man har bra skor så är man good to go🙂

    • Cissy permalink*
      02 maj 2011 22:38

      Ja visst är det så, pengaångesten är faktiskt som bortblåst för längesen. Värre är det med träningsvärken. Trots att jag stretchade. Jaja,kan ju bara bli bättre.

Kommentera

