Skip to content

”Du gillar att umgås.” No shit Sherlock.

02 maj 2011

Jag har gett mig in i det där med nätdejting. Mest för att se om det är något att ha och för att man inte har roligare än man gör sig. Men ibland har man ytterst tråkigt hur gärna man än vill motsatsen.

Som de som skriver ett mail där de berättar hur jag är, baserat på min profil. Det händer allt för ofta att någon skriver ”du är en person som gillar att skratta och umgås” och jag läser och tänker i mitt stilla sinne att ”Det hade jag ju ingen aning om. Alls.” Chockerande fakta från en helt främmande person. Och dessutom skriver den här typen aldrig frågor heller. Vad tusan vill man ha kontakt med någon för om man inte är intresserad av personen och vill veta saker om den?

Så det är ett tips, om du någonsin ger dig ut i nätdejtingdjungeln. Ställ frågor och strunta i att tala om för någon hur den är. Och kommer du väl iväg på en dejt, inled den inte med att säga ”Jaha, du jobbar som radiojournalist. Dom har jag bara dåliga erfarenheter av.”. Och om du vill ha chans på en andra dejt ska du inte göra följande heller:

Tänk dig nu att jag är din dejt och vi snackar kryssningar eftersom du uppenbarligen gillar att åka på en sådan då och då. Tänk dig då att jag berättar att jag inte gillar kryssningar, bland annat eftersom jag har rest med de där båtarna tur och retur hur många gånger som helst i mitt liv. De är bara transport och ingen kul festupplevelse. ”Jag är nämligen halvfinsk och åker ofta dit för att hälsa på släkten” förklarar jag.

Tänk dig då att du utan att blinka svarar: ”Nä men dom båtarna åker jag aldrig med. Jag åker bara med Birka för där är det bara svenska resenärer och svensk personal.”

Tänk dig att jag redan där och då skriver ”tack men nej tack”-mailet till dig i mitt huvud.

4 kommentarer leave one →
  1. Nilesalizer permalink
    02 maj 2011 22:19

    Intressanta upplevelser….

  2. Mattan permalink
    02 maj 2011 22:26

    Skicka honom på dejt med killen som slog mig i rumpan i helgen och förklarade att ”han slant”. De kommer säkert ha kul.

    • Cissy permalink*
      02 maj 2011 22:36

      Hahaha! Lätt. Och vilken jäklarns idiot killen ”som slant” var. Suck.

Kommentera

