Skip to content

Let the sunshine in

08 maj 2011

När jag var sju år gammal och vi bodde i det ljusblå radhuset i en av Göteborgs förorter fick jag för första gången på riktigt känna att jag var storasyster. Pappa och mamma skulle kolla på film och försökte få alla oss barn i säng. Jag förstod absolut inte varför vi var tvungna att gå och lägga oss där och då.

Storasyster som jag var hade jag nyligen fått ett eget rum och när mamma och pappa sagt godnatt gick de vidare till mina syskons rum och nattade dem. När de sedan gick mot trappan för att gå ner och titta på filmen smög de in på mitt rum och viskade att jag kunde få följa med.

Sedan satt jag helt förtrollad i två timmar i soffan framför filmversionen av Hair.

När biljetterna för originaluppsättningen av Hair släpptes till Stadsteatern visste jag genast vilka jag ville ha med som sällskap på föreställningen. Och igår såg vi den. Mamma, pappa och jag. Och vi älskade den från första stund.

Bilder lånade från Stadsteaterns hemsida.

No comments yet

Kommentera

