Skip to content

Välkommen till jorden önskar moster Cissy

11 juni 2011

Igår hade jag svårt att koncentrera mig. Klockan halv sju på morgonen trillade nämligen ett sms in på min mobil. Min lillasyster var på väg in till sjukhuset för att föda sitt allra första barn. Alla möjliga känslor for genom min kropp. Glädje, nervositet, stolthet, kärlek och rädsla. Det kunde ju gå fel. Trots att vi har den bästa förlossningsvården i världen här i Sverige kunde det gå fel. Mina kollegor försökte lugna mig och sa att första förlossningen tar alltid tid, ”du kanske inte hör från henne på hela helgen”. Riktigt så blev det inte.

För 12.05, fem och en halv timme efter att de åkt in till sjukhuset föddes han. Vidar. Syrran hade fött honom helt utan bedövning. Jag är inte förvånad för jag vet precis hur hon är när det gäller. Envis, stark, fokuserad. Och med en gigantisk portion jävlar anamma.

Och nu är jag moster. För allra första gången i mitt liv. Det firade Matilda och jag med bubbel, jordgubbar bigarråer och pizza vid kajkanten i Hammarby Sjöstad. Vi satt och tittade på båtarna som åkte förbi, pratade om livet, vardagen och kärleken. Om relationer, jobb och närhet. Det var en helt fantastisk sommarkväll den dag du kom till jorden Vidar. Välkommen.

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    12 juni 2011 9:47

    Du är så underbar, min stora dotter. Visst är din lillasyster envis, stark och fokuserad! Livet är fantastiskt!

Kommentera

