Skip to content

Kärleken kom till mig på västra Söder

16 juni 2011

Kärleken kom till mig på västra Söder, bland fula hyreshus och asfalterade lekplatser, blankvåta parkeringar och klätterställningar i impregnerat trä. Häruppe under en järngrå novemberhimmel mötte jag den på allvar, och ljuset tändes inom mig. Adventsstjärnor lyste i fönstren runt den ödsliga gårdsplanen, och jag visste att fast jag hade förlorat mig själv totalt så hade jag också för allra första gången i mitt liv kommit hem.

Louise Boije af Gennäs Stjärnor utan svindel har kommit i nyutgåva i pocket. Mitt gamla exemplar är tummat och välläst och självklart kunde jag därför inte låta bli att köpa ett nytt. Igår fick jag boken på posten och nu väntar jag på rätt tillfälle att återigen ta del av berättelsen om Sophie och Kaja. Kanske ska den få vara mitt sällskap en lång och solig sommardag på en mjuk gräsmatta.

No comments yet

Kommentera

