Skip to content

När sinnet inte är där kroppen måste vara

10 juli 2011

Jag älskar mitt jobb. Jag gör verkligen det. Men just nu skulle jag helst vilja ha semester och bada och ligga i gräset och hänga på landet och ligga i en soffa och låta fingrarna dansa över sommarbrun hud. Läsa böcker och sitta tätt intill med filmer rullandes på datorn. Och leka 20 frågor och spela kort och gå långa promenader och dricka vin i kvällssolen och sitta tyst på en bänk och blicka ut över allt och ingenting.

4 kommentarer leave one →
  1. 10 juli 2011 22:30

    då är vi verkligen två.

    • Cissy permalink*
      10 juli 2011 23:15

      Nästa sommar blir det vuxensemester. Minst 4 veckor i rad.

      • 11 juli 2011 22:48

        Exakt! Det här var sista sommaren utan ledigt. Det har jag lovat mig.

Kommentera

