Skip to content

Med en bok i högerhanden och din hud under min vänstra handflata

01 augusti 2011

Natten mellan fredag och lördag vaknade jag med ont i halsen och ömmande muskler. Det blev med andra ord ingen kajaktur på lördagen som inplanerat. Synd. Men fint att jag har någon i mitt liv som vid den sena frukosten säger Vet du, idag har jag lust att läsa ut min bok och som jag sedan kan spendera resten av dagen bredvid. På balkongen, på en filt i Vinterviken, på en klippa i kvällssolen, uppkrupen i soffan. Sida vid sida. Med varsin bok. Och en hand på axeln, magen eller knät då och då.

2 kommentarer leave one →
  1. 01 augusti 2011 22:15

    Tokigt fin rubrik!

Kommentera

