Skip to content

Fan, jag måste köpa en vattenfast mascara

06 augusti 2011

Idag skulle jag ha varit på möhippa i Göteborg. Istället fick jag i sista stund ställa in igår eftersom jag är apsjuk. Att någon annan var tvungen att kläcka den idén en sisådär tre timmar innan tågets avfärd kan man fundera lite kring. När orden Cissy, du kan också stanna hemma, du är sjuk sägs i telefonluren är det som att en lampa tänds. Hur fasen hade jag inte kunnat tänka den tanken själv? Jävla prestationsprinsessa. Men sedan fick jag veta att den kunskapen är något man får när man fyller 30. Så det är helt enkelt bara att vänta och se. Ring mig december 2012 och kolla.

Det är oavsett skitsynd att jag missar möhippan eftersom det är min blivande svägerska som firas idag. Och idag hade det blivit än mer verkligt att min lillebror ska gifta sig om mindre än en månad. Jag kan inte riktigt greppa det.

Nu blir det istället så att jag får stå där i den franska augustihettan med mitt toastmasterkörschema i högsta hugg och nypa mig i armen gång på gång när han kommer vandrandes mellan vänner och släktingar med sitt livs kärlek vid sin sida.

 

No comments yet

Kommentera

