Skip to content

Plötsligt händer det

18 september 2011

I fredags hände det. Jag stod helt plötsligt utanför dörren till min lägenhet. Jag har äntligen, efter 10 år av andrahandsboende, inneboende, kollektivboende och studentboende, mitt alldeles egna boende.

Ingen kommer att kunna ringa och säga ”Du jag kommer hem om en månad så då måste du flytta”. Ingen annan än jag kommer att lämna högar av smutsig disk i köket. Ingen annan än jag kommer att strunta i att städa. Och på adressändringen jag gjorde alldeles nyss står inget namn i c/o-rutan.

Jag spenderar stora delar av min tid att inreda den i huvudet. Möblera och tänka ut var tavlorna ska hänga och hur skohyllan ska se ut i hallen. Och därför har jag också, tillsamman med underbara superhjälpsamma Matilda, målat tak precis hela helgen.

Min alldeles egna lägenhet ska nämligen inte se ut som en fjällstuga. Så därför har vi målat, målat och åter målat paneltaket som lägenheten begåvats med. Tre gånger var vi tvungna att ge oss på det innan jag blev nöjd. Men åh så nöjd jag är nu.

Och nu återstår bara väggarna. Och listerna.

Och köket. Fast just det får vänta ett år eller så.

 

One Comment leave one →
  1. mamma permalink
    18 september 2011 22:16

    Alltså den där känslan av egen lägenhet….du Cissy, har du kvar din blogg från Piteå där du beskrev din längtan efter egen lägenhet? Jag tror att du skrev den när Tove hade köpt sin. NU är du där! Får inreda din alldeles egna lya!

Kommentera

