Skip to content

”ridicule is no shame … it’s just a way to remain sane”

18 september 2011

För tio år sedan stod jag på en solig Hultsfredsfestival under ett gäng björkar och såg The Ark ett år efter deras stora genombrott. Ola Salo predikade om att våga vara sig själv. Och att det var där, på Hultsfred, som allt skulle börja. Vi i publiken skulle peka finger åt dem som ifrågasatte hur vi såg ut, vilka vi var.

I fredags, tio år senare, hörde jag Ola predika samma budskap. Men nu var det inte början på en resa utan slutet. The Ark gjorde sin allra sista spelning någonsin på Gröna Lund och det slog mig när jag stod där i folkhavet att jag nu kommer att ha sett dem precis i början av deras enorma framgång och precis i slutet. Det känns lite fint på något sätt.

No comments yet

Kommentera

