Skip to content

November i hjärta, november i sinne. November ute, november inne.

23 november 2011

Hösten har passerat mig förbi. Den bara hände medan jag var instängd i en bubbla där omvärlden tedde sig suddig, som i ett töcken. Jag missade att uppleva det regn som enligt allas statusuppdateringar föll över staden i veckor. En dag vaknade jag efter att ha sovit på eftermiddagen och insåg att det var kolsvart utanför fönstret när klockan var halv fem. En annan dag upptäckte jag att frosten hade kommit.

September. Oktober. November. Och snart december.

Jag väntar på våren. I hjärta, i sinne. Ute, inne.

One Comment leave one →
  1. mamma permalink
    24 november 2011 6:52

    Mitt hjärta, våren kommer var så säker!

Kommentera

