Skip to content

Äntligen! som Gert Fylking skulle säga

02 december 2011

20111202-143149.jpg

Idag när jag var på Akademibokhandeln råkade jag upptäcka att de sålde sällskapsspel. Som alltid när jag hittar en sådan hylla brukar jag scanna igenom utbudet för att se om världens roligaste kortspel gömmer sig bland alla Monopol och Alfapet och Rappa Kalja. Det gör det dock aldrig så efter otal antal hyllmeter de senaste åren kunde jag idag inte riktigt tro att jag såg rätt.

Uppe i ena hörnet stod det. Hela tre exemplar fanns och jag norpade genast ett. I kassan berättade jag entusiastiskt hur lycklig jag var över att jag hittat det. Killen berättade att de flera gånger läst baksidan för att försöka förstå reglerna men att de fortfarande inte fattade någonting.

Det gjorde inte jag heller innan jag satte igång och spelade det. Och sedan var jag fast. Så nu har jag visst bjudit in mig själv på nästa personalfest som Akademibokhandeln på Liljeholmstorget har. För då ska jag lära dem spela Set.

2 kommentarer leave one →
  1. mamma permalink
    02 december 2011 19:16

    Åhhh, jag längtar efter att få lära mig! Som tur är julen sällskapsspelens lovade tid!

    • 02 december 2011 21:27

      Påminn mig så tar jag med mig det. Fantastiskt spel för oss visuella.

Kommentera

