Skip to content

Hälsokuren from hell

26 februari 2012

Jag är sjuk. Igen. Om jag inte nyligen hade varit och gjort allsköns tester och konstaterat att min kropp är i mint condition och att mitt immunförsvar är på topp hade jag kunnat skylla på brister hit och dit men nu kan jag bara skylla på maximal otur. Listan på åkommor är dock varierande, alltid något.

2012 har hittills bjudit på örontrumpetinflammation (still going strong), vinterkräksjuka, feber, hosta som får mig att glädjas att jag inte är sambo (den stackaren skulle ha flyttat ut för längesedan) och allmän snuva, huvudvärk, ledvärk och annat förkylningsrelaterat.

Men, nu är inte det här ett gnällinlägg utan ett tips på en hälsokur som min kära mor vurmar för. Hon var i Stockholm igår och kom förbi med fantastiska apelsiner och grapefrukt för den magiska drycken. Det du gör är helt enkelt att du pressar en halv grapefrukt och en hel apelsin i ett glas och säkert hade det räckt att dricka bara det för c-vitaminboosten men för att magin verkligen ska kicka in pressar du i minst en stor vitlöksklyfta för att fullända skapelsen. Sedan häller du i dig drycken fort som attans och låtsas att vitlöksbitarna är fruktkött. Mamma säger att det gör mirakel för hälsan. Jag hoppas att hon har rätt.

För säkerhets skull köpte hon också med sig ingefära, hostmedicin, Esberitox, godis, mat och små presenter. Bland annat ett gäng pocketböcker. Hon är fin hon.

 

5 kommentarer leave one →
  1. Sis permalink
    26 februari 2012 19:35

    Bäst i världen!

  2. mamma permalink
    26 februari 2012 21:18

    Nu fäller jag en tår!

  3. Stefan permalink
    09 mars 2012 11:36

    Haha, minus grapefrukt så var det där en kombination min mamma förespråkade för ett stort antal år sedan. För egen del menar jag att sekunderna inte är fullt så kritiska och tillgodogör mig hellre vitlöksklyftan blandad med lite smör och persilja utbrett över en brödbit. Hellre två goda saker än en i ärlighetens namn inte fullt så god.

Kommentera

