Skip to content

Hur lär jag mig att jorden inte går under när ilskan kommer på besök?

15 mars 2012

Grannarna bråkar. De skriker och gormar. Det smäller och dunsar. Och jag sitter på helspänn i soffan. Får ont i magen. Inte för att jag är rädd att någon ska börja slå. Nej det är ett helt vanligt bråk, sådana som folk har när de är i en relation och inte alltid håller med varandra om precis allt.

Jag får ont i magen för att bråk alltid gör mig så förbannat illa till mods. Och jag sitter och funderar hur fasen jag, innan jag själv ger mig in i nästa relation, ska lära mig att det inte är hela världen. Att jorden inte går under när ilskan kommer på besök. Att allting inte kraschar på grund av att man gormar på varandra en torsdagskväll i mars.

One Comment leave one →
  1. Sis permalink
    17 mars 2012 18:12

    Det är nyttigt att rensa luften ibland.

    F hade en go kommentar efter ett totalt meningslöst tjafs om typ en köksslev (minns ej vad men ungefär lika viktigt):

    – ÅH, vad sköt att få bli lite arg! Då tittade jag på honom och skrattade och sedan glömde vi vad det var vi stod och gormade om 2 sek tidigare….

Kommentera

