Skip to content

Världens största och bästa påskägg

07 april 2012

Jag gav mig själv en present. Ett jättestort påskägg som jag fick öppna över en vecka innan påsk. För att jag äntligen skulle få den där pausen jag förtjänat så länge. Under en hel vecka loggade jag inte in på nätet en enda gång utan låg istället på en solstol och sippade på cava och plöjde böcker som aldrig förr.

Det var längesedan jag hade det så bra. Det var längesedan jag slappnade av så totalt. Och det var längesedan jag inte längtade hem i slutet på semesterresan.

Jag tror att det var för att jag reste själv. Det fanns ingen jag behövde förhålla mig till eller bry mig om. Det fanns ingen som hade en vilja som stötte sig med min. Ville jag gå och lägga mig klockan 22 var det ingen som gnällde att jag var tråkig. Ville jag lämna solen för att läsa min bok inne på hotellrummet var det ingen som gav mig dåligt samvete för att jag inte ”passade på”. Och när jag avslutat bok nummer fem och rask kastade mig in i bok nummer sex var det ingen som ville stjäla min uppmärksamhet och få mig att tappa tråden.

Jag är glad att jag tryckte på ”köp” den där kyliga lönedagen i januari. Det är något av det bästa jag gjort.

2 kommentarer leave one →
  1. 10 maj 2012 16:38

    Åh, vad skönt!

    • Cissy permalink*
      10 maj 2012 18:44

      Ja det var magiskt! Fast nu har jag nästan glömt det… Attans.

Kommentera

