Skip to content

Sommarvemodet

07 juli 2012

Det finns få saker som slår att kunna gå barbent sent en sommarkväll. Att kunna sitta på balkongen halva natten och dricka vin med fina vänner. Vila på en filt i gräset och prata om jobb, tv-serier och relationer. Sitta i timmar i stekande sol och dricka flädersaft och läsa en bok. Se Stockholmshimlen fyllas av luftballonger i solnedgången.

Det finns få saker som slår att kunna gå barfota i sommargrönt gräs. Att sitta på en brygga och titta ut över ett spegelblankt hav. Gräva ner fötterna i solvarm sand och känna huden smekas av en ljummen vind. Att äta glass i skuggan av ett träd.

Det finns ingen mäktig höststorm, inget första snöfall och inga vårgröna björkar som kan slå en solig sommardag. Och det gör mig alltid lite vemodig.

One Comment leave one →
  1. josefin permalink
    07 juli 2012 23:22

    åh cissy nu blev jag vemodig, för jag längtar så efter att göra allt det där som står i första stycket (fast jag tar flädersaften och boken i skuggan, tack). idag är min första semesterdag och jag är helt slut. nå ja – allt har en tid och alla tider är bra, på olika sätt. kramar och hoppas du har en fin sommar på alla sätt, fina du!

Kommentera

